تزریق بوتاکس به لب

آخرین نوشته ها
دسته بندی نوشته ها

تزریق بوتاکس به لب

تزریق بوتاکس به لب یکی از جدیدترین راهکارهای زیبایی است که به داشتن لب‌های برجسته کمک می‌کند. تزریق بوتاکس نه‌تنها باعث از بین رفتن چین‌وچروک اطراف لب‌ها، بلکه باعث اصلاح فرم آنان می‌شود. برای افرادی که لب‌هایی نامتقارن، کم‌حجم و چروکیده دارند، بوتاکس بهترین گزینه برای اصلاح وضعیت موجود به شمار می‌آید. چراکه باوجود مزایای بسیار کمترین عارضه را به همراه می‌آورد.

نحوه تزریق بوتاکس به لب

محلول بوتاکس از یک سم با عنوان بوتولینوم ساخته می‌شود. این سم در دوز بسیار پایین باعث فلج شدن عضلات صورت می‌شود. ازاین‌رو در کاهش چین‌وچروک و شکستگی پوست صورت تأثیر دارد. این را به خاطر داشته باشید که تزریق بوتاکس در لب مشابه پرکننده‌هایی همچون ژل یا فیلر نیست.

ژل‌های پرکننده به‌طور مستقیم باعث افزایش حجم لب می‌شوند. این در حالی است که در تزریق بوتاکس عضلات دور لب شل شده و به سمت بیرون می‌چرخد. همین موضوع باعث بزرگ‌تر جلوه کردن لب‌ها می‌شود. اثرات ناشی از تزریق بوتاکس به لب موقت است و تنها 6 الی 8 ماه دوام می‌آورد. در یک نگاه گلی فرآیند تزریق بوتاکس در ناحیه لب را می‌توان در چند مرحله خلاصه نمود:

• مشاوره: پیش از شروع کار پزشک منطقه تحت درمان را معاینه کرده و آمادگی جسمانی بیمار را برای تزریق بوتاکس می‌سنجد.
  • آماده‌سازی بیمار: پیش از تزریق بوتاکس به لب لازم است منطقه تحت درمان از هرگونه ماده آرایشی پاک‌شده و استریل شود. درنهایت لب‌ها برای جلوگیری از احساس درد بی‌حس می‌شوند.
  • تزریق بوتاکس: در قدم بعد سم بوتولینوم با سوزن‌های بسیار کوچک و ظریف در اطراف ماهیچه‌های لب تزریق می‌شود.
  • مراقبت‌های پس از درمان: پس از به اتمام رسیدن مراحل درمانی لازم است بیمار یک دوره نقاهت کوتاه‌مدت را پشت سر گذاشته و به توصیه‌های پزشک عمل کند.

نحوه تزریق بوتاکس به لب

مزایای تزریق بوتاکس به لب

تزریق بوتاکس در ناحیه لب علاوه بر از بین بردن چروک ریز و خطوط عمیق دور لب، باعث بزرگ‌تر جلوه کردن لب‌ها می‌شود. ازاین‌رو می‌توان از بوتاکس برای اصلاح فرم لب، از بین بردن نواقص و عدم تقارن آن نیز استفاده کرد. این مسئله مهم‌ترین فایده استفاده از بوتاکس است. سایر مزایای تزریق بوتاکس به لب را می‌توان در موارد زیر خلاصه نمود.

1. چروک ریز و بد نقش دور لب را از بین می‌برد.
  2. خطوط شکل‌گرفته در گوشه‌ی دهان را از بین برده و چهره غمگین فرد را دگرگون می‌کند.
  3. با جلوگیری از جمع شدن لب در حین لبخند، موجب ایجاد یک لبخند زیبا می‌شود.
  4. تزریق بوتاکس به لب باعث جلوآمدگی لب نمی‌شود.
  5. موجب پنهان شدن لثه در حین لبخند می‌شود.
  6. یک روش غیر جراحی و غیرتهاجمی است و نیاز به دوره ریکاوری طولانی‌مدت ندارد.

عوارض تزریق بوتاکس به لب

ازآنجایی‌که در تزریق بوتاکس از سوزن برای سوراخ کردن پوست لب استفاده می‌شود، احتمال بروز برخی عوارض دور از ذهن نخواهد بود. درصورتی‌که توصیه‌های پزشک را در دوره ریکاوری به کار بگیرید، این عوارض به‌مراتب کمتر خواهند شد. به‌طورمعمول بروز برخی علائم بلافاصله پس از تزریق بوتاکس به لب طبیعی قلمداد می‌شود و به‌مرور کمرنگ می‌شود.

1. تورم، کبودی، سوزش و التهاب در منطقه تزریق
  2. احتمال بروز عفونت در بیماران مبتلابه عفونت داخل مخاطی، دهانی، دندانپزشکی یا تبخال­ های ناشی از ویروس هرپس سیمپلکس ۱
  3. آلرژی و حساسیت به سم بوتاکس
  4. بی‌حسی لب در اطراف منطقه تزریق
  5. اختلال در تکلم به جهت بی‌حس بودن لب‌ها و تورم موجود در آن‌ها
  6. سردرد و حالت تهوع

مزایای تزریق بوتاکس به لب

سخن پایانی

تزریق بوتاکس به لب علاوه بر رفع چین‌وچروک‌های اطراف لب به اصلاح فرم لب نیز کمک می‌کند. تزریق سم بوتاکس در ماهیچه اطراف لب آن را به شکل موقت فلج می‌کند. همین عامل موجب زیبایی لب و بزرگ‌تر دیده شدن آن می‌شود. تزریق بوتاکس مزایای بسیاری دارد و جزو کم‌خطرترین راهکارهای درمانی به شمار می‌آید. بااین‌حال بروز برخی عوارض جزئی تا یک الی دو هفته پس از تزریق طبیعی قلمداد می‌شود.